Online Adverteren

Online adverteren = omzet genereren

Voor bedrijven die in markt opereren waar veel concurrentie is, of wanneer je een specifieke campagne rondom een product of dienst wilt inzetten, kan online adverteren van grote toegevoegde waarde zijn.

Het grote voordeel bij het inzetten van advertenties is dat je vanaf dag één goed zichtbaar bent op de digitale kaart, en dat je direct mensen kunt bereiken die op zoek zijn naar jouw producten of diensten. Door een advertentie op Google te plaatsen koop je namelijk een plek bovenaan de zoekresultaten.Je kunt dus direct informatie laten zien of aan je doelgroep een aanbieding presenteren.

Hier staat wel tegenover dat er wel een (fors) prijskaartje aan hangt. In tegenstelling tot bij de organische zoekresultaten (geselecteerd door de zoekmachine op basis van relevantie) betaal je namelijk voor iedere keer dat er iemand op jouw advertentie klikt. Het is dus zaak dat je een positieve return on investment (ROI) weet te realiseren.

Voor wie is online adverteren geschikt?

Bij Visible2day voegen we online adverteren niet standaard toe aan onze dienstverlening. De reden hiervoor is dat het niet voor elk bedrijf noodzakelijk is. Adverteren kost nu eenmaal tijd, moeite en geld wanneer je het goed wilt doen, en dat is niet voor iedereen rendabel. Wij raden je daarom als ondernemer aan om gebruik te maken van online advertenties wanneer je een nieuwe dienst of product wilt lanceren, en je deze direct wilt presenteren voor een specifieke doelgroep. Op deze manier kunt je zo snel als mogelijk een grote groep potentiële klanten bereiken, om daarmee jouw naamsbekendheid te vergroten.

Daarnaast kan online adverteren ook een goede aanvulling zijn op totale marketingcampagne van jouw bedrijf. Hiervan is sprake wanneer de ‘reguliere wijzen’ van zoekmachine optimalisatie niet (meer) toereikend zijn of wanneer jouw bedrijf zich in een markt bevindt met veel concurrentie.

Een positieve return on investment met online adverteren

Het opzetten van een rendabele advertentiecampagne is geen eenvoudige klus. Wanneer het zaak is dat de advertentiekosten niet hoger liggen dan de gerealiseerde opbrengst zul je tijd en energie moeten steken in het meten en optimaliseren van je campagne. Dit is waar Visible2Day jou bij kan helpen.

Wij hebben ervaring met het beheren en optimaliseren van online campagnes. Of deze nu gericht zijn op langdurige aanwezigheid of de promotie van specifieke producten, wij weten hoe we een dergelijke campagne moeten opzetten en sturen. We beginnen een advertentiecampagne altijd met het formuleren van doelstellingen en het vaststellen van een budget. Dit gebeurt natuurlijk altijd in samenspraak met de klant, zodat we helder voor ogen hebben wat er moet gebeuren. Wanneer de campagne is opgezet houden we nauwgezet bij welke onderdelen effectief zijn en welke niet, zodat we hierop kunnen sturen. Daarop volgend (her)verdelen we het beschikbare budget over de verschillende elementen van de campagne zodat een maximaal rendement wordt bereikt. Per afgesproken periode nemen we de voortgang en de resultaten met je door, zodat we zeker de juiste koers blijven varen.

De kosten van online adverteren

Adverteren is niet gratis, en op het internet is dat natuurlijk niet anders. De kosten die hiermee gemoeid zijn kunnen enorm verschillen per doelgroep, branche en platform. Er zijn al mogelijkheden om professioneel aan de slag te gaan met online adverteren vanaf €50 per maand, maar campagnes waar €500 per dag wordt geïnvesteerd zijn ook geen uitzondering. Het voordeel van digitaal adverteren ten opzichte van een advertentie in een lokale krant is dat je zeer nauwkeurig inzichtelijk kunt maken wat het nu daadwerkelijk heeft opgeleverd. Uiteindelijk is het voor jou als ondernemer van belang dat het geheel onder de streep een positief rendement oplevert. Visible2Day kan je hierbij van dienst zijn door het campagnebeheer van je over te nemen. Wij rekenen een standaard bedrag per maand voor het aanpassen en finetunen van een campagne, zodat deze een maximaal rendement oplevert.

Soorten campagnes

Niet ieder product richt zich op dezelfde doelgroep. Het zou daarom ook onlogisch zijn wanneer we voor iedere doelgroep dezelfde strategie en hetzelfde platform zouden hanteren als het aankomt op adverteren. Waar Google Adwords misschien prachtige resultaten oplevert voor jouw omzet, is dit wellicht niet het geval wanneer er wordt geadverteerd op Facebook (of vise versa). Wij zijn thuis in het opzetten van doelgroepgerichte advertenties en kunnen je adviseren welk platform het beste past bij jouw doelstellingen. Hierbij kijken we niet alleen naar de impact van advertenties, maar ook of deze aanpak aansluit bij de overkoepelende marketingstrategie.

Share This